Onze bibliotheken zijn gesloten op Hemelvaartsdag en met Pinksteren. Fijne dagen gewenst!

Makkelijk Lezen Plein

Maak het jezelf gemakkelijk: MLP

Als je kind problemen heeft met lezen, is lezen meestal niet leuk. Dat is jammer, want om mee te komen op school en later in de maatschappij is lezen belangrijk!

In de bibliotheek krijgt je kind speciale aandacht. Leuke, spannende en makkelijk te lezen boeken staan samen met andere materialen op het Makkelijk Lezen Plein (MLP).  

De MLP-collectie

De collectie bestaat uit boeken, tijdschriften, strips en dvd’s. Deze zijn bedoeld om het leesplezier te bevorderen. 

Voor wie is het MLP?

De collectie is speciaal voor kinderen tussen de 8-12 jaar die moeite hebben met lezen, door verschillende oorzaken.
 

MLP-sticker

De materialen zijn op een aantrekkelijke manier gepresenteerd en zijn te herkennen aan de MLP-sticker.

Nieuw!

Meer nieuwe boeken

Lees én luister met Yoleo

Lezen met Yoleo is makkelijk. De tekst wordt getoond én voorgelezen. Een soort karaoke dus! Log in met je Bibliotheekaccount.  

 

Naar Yoleo

Het Makkelijk Lezen Plein

In dit filmpje legt onze medewerker uit wat het MLP precies is en hoe het de leesvaardigheid en het leesplezier van kinderen bevordert. Ook vertellen Miron en zijn moeder hoe zij het MLP ervaren

Superboek

Heb je een leesbeperking? En ben je onder de 18 jaar? Schrijf je dan gratis in bij Passend Lezen en ontdek supersnel de mooie, gekke en spannende verhalen van Superboek.

Naar Superboek

Boekentips van de redactie

Vragen over het MLP?

Stel ze in de bibliotheek aan onze medewerkers. Zij kunnen je adviseren over de juiste titels en hulpmiddelen voor je kind. Je kunt ook contact met ons opnemen via inlichtingen@bibliotheekzevendaal.nl.