Nieuwe betaalwijzen

Onze selfservice-apparatuur is vervangen in uw vestiging, of wordt binnenkort vervangen. De betaalautomaat is zelfs verdwenen, of zal binnenkort verdwijnen. Contant betalen is dan niet meer mogelijk. Hoe betaalt u nu uw te-laat-gelden? Dat kan op verschillende manieren.

Betalen met uw pinpas
Vanaf heden kunt u met uw pinpas betalen bij de pinautomaten die gekoppeld zijn aan de apparatuur bij het inleveren/uitlenen. U hoeft dus niet meer naar de betaalautomaat. Contant betalen is niet meer mogelijk.

Betalen via de website en iDEAL
Op www.oostachterhoek.nl vindt u het onderdeel ‘Mijn Bibliotheek’. Eerst logt u in met uw lenersnummer en toegangscode (uw lenersnummer staat op uw pas, uw toegangscode is uw verjaardag. Bent u jarig op 1 juli, dan is uw code 0107). Vervolgens kunt u bij ‘betaalgeschiedenis’ zien welke bedragen er nog open staan. Dit kunt u betalen via iDEAL. Als ouder kunt u dit voor uw kinderen doen.

Betalen met het deposito
Betalen met een deposito is ook mogelijk. U zet dan een soort tegoed op de pas. Dat kunt u doen door in te loggen in ‘Mijn Bibliotheek’, op dezelfde wijze als hiervoor beschreven bij ‘betalen via de website en iDEAL’.
Kies dan voor ‘deposito’s’.
Vervolgens kunt u een bedrag op uw pas (of op die van de kinderen) zetten en betalen via iDEAL. Levert u vervolgens een keer uw boeken te laat in, dan wordt het te-laat-geld automatisch verrekend met uw deposito.

Vragen
Wilt u meer uitleg over de nieuwe wijzen van betaling? Vraag dan de medewerkers in onze vestigingen om uitleg. Die geven ze u graag!